14 mei 2019 - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Ton Kalb - WaarBenJij.nu 14 mei 2019 - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Ton Kalb - WaarBenJij.nu

14 mei 2019

Door: T©nk

Blijf op de hoogte en volg Ton

14 Mei 2019 | Frankrijk, Chartres

Na twee heerlijke rustdagen in Chartres staan we vanavond op de camping Municipal in Chateaudun lans de Loir niet te verwarren met de Loire.

Op maandag 13 mei zijn we met z'n alle in de bus naar de Kathedraal van Chatres geweest. Helaas was de rondleiding in het labyrint volgeboekt. We hebben ook hier een stempel gehaald en de beeldengalerij en de mooie glas in lood ramen bewonderd. Zie foto's. Vanaf de ingang van de Kathedraal is het nog 1625 km naar Santiago de Compostella. Voor de lunch hebben we bij de warme bakker heerlijke broodjes gehaald en in het zonnetje opgegeten. Ellie en Bert reden mee terug, Salvador en Marianne liepen terug langs de rivier de Eure. Ton en Maarten reden door om boodschappen te doen.

Vandaag 14 mei, hadden we een route over rustige D-wegen met de wind in de rug en de zon op ons hoofd. Halverwege haalden de bus, al toeterend op Ellie's hoorn (die nog op haar fiets moet) de fietsers in. Omdat er nog veel inkopen gedaan moesten worden en de fietsers vroeg vertrokken waren, kwamen zij voor de eerste keer als eerste op de camping aan.

• 15 Mei 2019 - 18:05

An Bout:

Chartres daar ben ik ook geweest toen ik bij de antroposofen werkte. Wij zijn toen wel in het labirint geweest. We zijn dar toen met een grote groep collega's met eigen auto's daarheen gereden en sliepen in het klooster ernaast. We zijn er 3 dagen geweest en zijn daarna op de terugweg bij de tuinen van Claude Monet langs gegaan op de thee. Dit is alweer wat jaartjes geleden. Groetjes An

Ton

Salvador, Maarten, Ellie, Marianne, Ton en Bert zijn bezig met de voorbereidingen om op 1 mei 2019 per fiets te kunnen vertrekken op bedevaart volgens de route van Sint Jacob naar Santiago de Compostella in Spanje. Het idee voor de tocht is ontstaan in 2017 als sportieve uitdaging voor de groep die toen nog uit 8 personen bestond. In de tijd na het besluit om te gaan zijn we gaan bespreken hoe en in welke vorm we de reis konden vormgeven. Deze fietsreis is zoals gezegd een sportieve uitdaging en tegelijkertijd een spirituele, sociale als geestelijke onderneming. We vertrekken op 1 mei vanuit Renesse in Zeeland en hopen eind juni de 2500 km te hebben overbrugd. De lengte van de dagetappes is gemiddeld 50 kilometer waarbij aangetekend dat we in het eerste deel van de tocht aanzienlijk meer kilometers per dag gaan maken omdat we in het hooggebergte in Spanje de geplande 50 km niet gaan halen. We vinden het leuk om jullie onze tocht mee te laten beleven. Het goede doel "Stichting vakantiehuis Thuredrith ligt ons zeer na aan het hart vanwege de doelstelling van deze stichting. Thuredrith biedt gratis vakantie's aan aan gezinnen met ernstig zieke kinderen en in geval dat er geen aanbod van deze kant is komen er mensen met M.S. in een van de drie huizen. Wat onze keuze voor Thuredrith mede heeft bepaald is dat iedereen die voor de stichting werkzaamheden verricht dit volledig vrijwillig en zonder bezoldiging doet. Voor de exploitatie van de huizen is veel geld nodig, wij hopen dat u ons wilt helpen om een mooie bijdrage te kunnen schenken aan Thuredrith.